THEMEDIATHOR

ANALIZĂ MEDIA. Antena 3 are un public îmbătrânit, iar ONLINE-UL a cucerit publicul tânăr

Antena3

O analiză media care studiază “vârsta mediană” a publicului de televiziune pentru mai multe posturi TV din România demonstrează că staţiile de ştiri au un public îmbătrânit, publicul Antena 3 conturându-se în jurul vârstei de 63 de ani.

Redăm mai jos, fragmente ale studiului publicat de blogul bpnww.ro:

“Să începem cu extremele: la capătul inferior al grupului se află Nickelodeon, post TV dedicat copiilor, cu o vârstă mediană a publicului de 8 ani, iar la capătul superior eAntena 3, stație de știri, cu 63 de ani. Cele două stații înregistrează aceleași valori atât pe Whole Day cât și pe Prime Time.”

“Leaderul pieței, ProTV, are vârsta mediană a publicului 44 de ani pe Whole Day si 42in Prime Time, iar principalul competitor, Antena 1, cu un an în plus, 45 pe WD si 44 înPT. Prima TV se situează tot în acelaşi segment, cu 43 / 42 de ani, dar Kanal D are o audiență ușor mai îmbătrânită, cu o vârstă mediană de 49 de ani atât pe WD cât și înPT.”

Stațiile de știri au publicul cel mai în vârstă: Antena 3 depășește 60 de ani și e singura stație cu mediana pe Whole Day peste acest prag. E urmată de B1 cu 60 WD şi 61 PT, şi Realitatea TV + Romania TV, ambele cu mediana la 58 respectiv 59 de aniDigi 24are publicul cel mai tânăr, cu o vârstă mediană de 57 de ani pe WD şi 58 pe PT.

Vârsta mediană a audienței TVR 1 este de 58 de ani pentru ambele segmente, iar cea a TVR2 52 de ani tot pentru ambele segmente.

Canalele de sport au o vârstă mediană a audienței de 50-55 de ani, cu excepțiaSport.ro, ce are un public semnificativ mai tânăr: 43 WD / 42 PT.

În încheiere, analiza arată că televiziunile se adresează unui public destul de vast demografic, dar publicul tânăr își ia știrile și sportul mai curând din online decât de la TV.

Zona de muzică e destul de fragmentată, indiferent de gen, iar staţiile de ştiri atrag un public tot mai vârstnic.

“Vârsta mediană reprezintă valoarea ce desparte jumătatea inferioară a audienței de jumătatea superioară“, scriu autorii studiului, care au studiat acest indicator pentru nu mai puţin de 52 de stații TV, folosind datele de audiență până săptămâna trecută inclusiv si două segmente:Whole Day (WD) respectiv Prime Time (PT).

online tineri

Sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on June 13, 2014 by and tagged , , , , .
%d bloggers like this: