THEMEDIATHOR

Licența ZU, prelungită. Mihai Morar: „Suntem prea naturali pe radio și se întâmplă astfel de derapaje” Membru CNA: „Ce faceți dumneavoastră este o oază de umor inteligent”

Consiliul Național al Audiovizualului a aprobat prelungirea licenței terestre aRadio ZU București cu încă nouă ani.

Postul a fost reprezentat în fața forului audiovizualului de Mihai Morar, Daniel Buzdugan, Toni Deșiu (directorul de programe al stației), Mirela Bomboe(reprezentantul legal al postului) și Rodica Minculescu (directorul general al Grupului Media Camina).

 buzdu-si-morar_012
 

Prelungirea licenței a fost aprobată cu unanimitate de voturi, toți cei opt membri prezenți în ședința de astăzi: Florin Gabrea, Narcisa Iorga, Valentin Jucan, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu și Radu Călin Cristea.

Rodica Minculescu: „Suntem prezenți în fața dumneavoastră la acest moment important pentru noi, acela de prelungire a licenței Radio ZU București. (…) Nu ne îmbogățim din asta, supraviețuim, dar supraviețuim cu bucuria că împărtășim ceva publicului nostru.

Florin Gabrea: Este lăudabil și foarte frumos că faceți lucruri minunate și aduceți bucurie. Aș vrea să vă întreb, am aici un exemplu de la o emisiune, Mircea Badea la ZU și despre bucurai pe care o aduce dânsul.

Toni Deșiu – Există excepții la Mircea Badea din ce în ce mai puține. Am schimbat asistenta de emisie, suntem în proces de achiziționare a unui soft care să permit întârzierea transmisiei în direct, astfel încât să nu se mai întâmple aceste lucruri.

Rodica Minculescu – Am spus mai devreme că nu suntem perfecți, astfel de moment nu ne aduc bucurie nici nouă. Suntem preocupați să reducem acest tip de întâmplări. Pe parcursul acestui an Radio Zu a fost sancționat mult mai puțin.

Valentin Jucan – Și eu vă felicit, cu atât mai mult cu cât radio Zu a devenit un adevărat fenomen. Eu refuz să cred că Mircea Badea reprezintă Radio ZU. Eu cred că Radio ZU în primul rând este imaginea corectată de doi dintre cei mai importanți protagoniști. Eu vreau să vă aduc aminte că acum câteva ședințe am avut o monitorizare de linie a matinalelor posturilor de radio.(…) Sunt niște scăpări, dar ăsta face parte dintr un oarecare tip de discurs pe care noi nu-l agreăm și nu e vorba numai de noi, ci de legea audiovizualului.

Mihai Morar – Vă mulțumim pentru încrederea acordată și cred că ați sintetizat exact ce înseamnă Radio ZU. Nu sunt de acord cu faptul că acesta este un tip de expresie de la 7 la 10 dimineața în fiecare zi. Una dintre caracteristicile Radio Zu este exprimarea liberă. Noi avem un defect, suntem prea naturali pe radio și se întâmplă astfel de derapaje. Sunt absolute de acord că mai greșim din când în când. Sunt vreo trei luni de monitorizare în care, e adevărat, am greșit de trei ori și ne asumăm asta. Pe de altă parte, nu există și o monit a faptelor bune pe care le-am făcut. Cred că balanța lucrurilor bune pe care le-am făcut cântărește mai greu. Nu am incitat la ură, nu am incitat la violență niciodată în această emisiune. Și am avut grijă la ceva, în orele în care părinții își duc copiii către școală am încercat să eliminăm de tot astfel de limbaj.

Valentin Jucan – Dacă luăm istoricul acestui post, vedem că în general amenzile se concentrează pe acest segment matinal.

Radu Călin Cristea – Vorbim de o licență care a avut un parcurs de 9 ani, vorbim de radio ZU și mă bucur că sunt și câțiva realizatori care sunt niște vedete în adevăratul sens al cuvântului. Cred că inițiativa acestui post de radio este cu atât mai lăudabilă cu cât vine într-o societate care și-a cam pierdut umorul, paradoxal, după căderea comunismului, iar umorul care se practică în mediul audiovizual este un umor de proastă calitate, necultivat, de multe ori trivial, ori ce faceți dumneavoastră este o oază de umor inteligent, foarte original pe inventivitate, pe parodie. E o efervesecență care e de fapt foarte plăcută. Cred că cel puțin din punctul acesta de vedere, de calitatea divertismentului, sunteți aproape indispensabili, în condițiile unei penurii unui umor de calitate.

Sursa

Leave a Reply

Information

This entry was posted on June 3, 2014 by .
