THEMEDIATHOR

Vânzările dorite de compania-mama a Pro TV. Informaţii neoficiale: Gazprom – parte interesată indirect în încercările de preluare “la pachet” a operaţiunilor CME din România şi Bulgaria

Când a anunţat rezultatele financiare pe tot anul trecut şi un nou acord de împrumut cu Time Warner, compania Central European Media Enterprises (CME), care deţine liderul pieţei locale de media, Pro TV, a confirmat parţial unele informaţii vehiculate în iarna, referitoare la vânzarea unor active din România. Oficial, raportările depuse pe 28 februarie de CME la Comisia de supraveghere a pieţei financiare din SUA, SEC, menţionează că active ce ar putea fi vândute operaţiunile de radio şi cinema, desfăşurate în special în România.

CME înregistrează din nou pierderi serioase în Cehia!

Potrivit unor informaţii neoficiale, însă, la usa CME ar bate în prezent mai multe entităţi interesate de preluarea “la pachet” a tuturor operaţiunilor din România, respectiv a celor din Bulgaria. Surse convergente au menţionat conglomeratul rus Gazprom, cel mai probabil indirect, ca una dintre părţile interesate în aceste demersuri.

HotNews.ro a solicitat atât CME, cât şi diviziei media controlate de Gazprom, Gazprom Media (ce desfăşoară activităţi de televiziune, radio, presa scrisă, producţie cinematografică, advertising, internet şi unde vârf de lance sunt posturile ruseşti NTV, TNT şi NTV-Plus), precizări referitoare la aceste informaţii. Până miercuri, niciuna dintre părţi nu au răspuns în vreun fel acestor solicitări.

În ultimele luni, în mediul online au fost vehiculate mai multe informaţii legate de eventuala vânzare a Pro TV şi a altor operaţiuni derulate de CME în România. În ianuarie, Cătălin Tolontan scria pe blog despre o posibilă vânzare pe bucăţi a acestor operaţiuni, inclusiv faptul că Pro TV ar fi de vânzare. În decembrie, Reportervirtual.ro mentiona intenţia de vânzare a studiourilor MediaPro şi a posturilor de radio Pro FM şi InfoPro. De atunci, reprezentanţii Pro TV şi ai CME au tăcut, iar o parte dintre cei vehiculaţi drept cumpărători aspiranţi au negat că ar fi implicaţi în discuţii sau au evitat răspunsuri tranşante pe această temă.

Ce spune acum, oficial, CME:

În anunţul din 28 februarie referitor la rezultatele financiare din 2013 şi la noul acord de împrumut cu Time Warner, dar şi în teleconferinta ce a însoţit anunţul, oficialii CME au menţionat intenţia de vânzare a unor active.
În documentele depuse la Comisia de supraveghere a pieţei financiare din SUA (SEC), CME menţionează clar printre activele ce se încadrează la “cedări permise” prin Acordul de împrumut cu Time Warner: orice companie subsidiară sau afiliata deţinută de CME Media Pro Distribution B.V. sau de Media Pro Entertainment România S.A., respectiv orice “afacere radio”. Prin afacere radio compania înţelege grupul Pro FM din România (Pro FM, Info Pro, Dance FM, Music FM) şi grupul bTV Radio din Bulgaria (staţiile bTV Radio, N-Joy, Z-Rock, alte patru posturi de radio).
Compania – confruntată cu datorii de sute de milioane de dolari şi cu scadente de plata a dobânzilor în următorii ani – menţionează că, după ce a anunţat, în toamna, rezultatele pe trimestrul al treilea din 2013 şi fiind nevoită să-şi îmbunătăţească lichidiatea, a început discuţii atât cu Time Warner, în vederea unei potenţiale tranzacţii financiare, cât şi cu posibili cumpărători pentru “anumite active”. CME menţionează în aceleaşi documente că “am primit propuneri de la câţiva posibili cumpărători privind achiziţia unor active anume. Propunerile pe care le-am primit, însă, au venit în general din partea unor cumpărători oportunişti care se aşteptau să cumpere astfel de active cu un discount substanţial fata de valoarea acestor afaceri, sau au fost oferte însoţite de riscuri semnificative de execuţie şi de sincronizare”.

Potrivit unor informaţii neoficiale, însă, în acest moment la poarta CME bat  mai multe entităţi interesate de operaţiunile din România şi Bulgaria “la pachet”, în ansamblul lor – incluzând operaţiunile de televiziune. Printre părţile implicate, cel mai probabil indirect, în aceste demersuri este menţionat şi numele conglomeratului Gazprom. Conglomeratul rus este prezent în piata media de peste un deceniu şi jumătate, prin Gazprom Media – companie care în 2012 avea o capitalizare de 200 de miliarde de ruble şi care este activa pe toate segmentele media din Rusia. În 2013, Gazprom Media şi-a extins portofoliul prin preluarea unui alt grup media rus, Profmedia, controlat de magnatul Vladimir Potanin.

HotNews.ro a transmis Gazprom Media întrebări referitoare la demersurile legate de CME, dar nu a primit niciun răspuns.

Dintre toate posibilele achiziţii de active CME din România, în acest moment una singură este dată drept foarte probabilă în perioada următoare – preluarea cinematografului Cinema Pro de către Adrian Sârbu. Acesta are, cel puţin teoretic, drept de preemţiune pentru activele non-TV din România, potrivit contractului ce a însoţit demisia lui de la conducerea CME, în vara anului trecut.

Sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on March 6, 2014 by and tagged , , , , , .
%d bloggers like this: