THEMEDIATHOR

B1 TV contesta in instanta amenda de 70.000 lei

Televiziunea de știri B1 TV a decis să conteste în instanță amenda de 70.000 de lei aplicată de Consiliul Național al Audiovizualului pentru două ediții ale emisiunii lui Robert Turcescu – Sub semnul întrebării.

judecatorie

Postul B1 TV a depus vineri (21 februarie) la Curtea de Apel București actele prin care contestă decizia de sancționare a CNA, din 6 februarie, potrivit informațiilor Paginademedia.ro.

CONTEXT. Reamintim că în ședința de marți, 18 februarie, Consiliul Național al Audiovizualului a reanalizat amenda aplicată postului B1 TV, la cererea Narcisei Iorga, membru CNA, dar majoritatea membrilor au votat pentru menținerea sancțiunii. Narcisa Iorga a propus atunci o somație care nu a reușit să adune decât trei voturi, după cum Paginademedia.ro a relatat AICI.

În aceeași ședința, pe ordinea de zi se afla și reanalizarea unei amenzi de 50.000 de lei aplicată postului Antena1, tot în ședința CNA din 6 februarie. Discuțiile dintre membri au luat o întorsătură neașteptată și s-a ajuns ca la jumătatea ședinței președintele CNA să organizeze o conferință de presă. Mai multe detalii găsiți AICI.

Amenda de 70.000 de lei a fost criticată vehement de mai multe organizații de media care au spus că decizia CNA “reprezintă o încălcare a libertății de exprimare și o încercare de intimidare a presei”, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

Pentru ce a primit sancțiunea de 70.000 de lei postul B1 TV

În ședința din 6 februarie, CNA a amendat postul B1 TV cu suma de 70.000 de lei din cauza edițiilor din 12 și 25 decembrie 2013 a emisiunii Sub semnul întrebării, realizată de Robert Turcescu.

În cadrul emisiunii din 12 decembrie, s-a discutat despre modificări ale Codului Penal de către Camera Deputaților în timp ce Premierul era plecat din țară.

Turcescu, alături de invitații săi, a vorbit despre „marțea nagră”, spunând, printre altele: „Ăștia care au pus la cale practic o lovitură de stat, au amputat Codul Penal ridicându-se deasupra legilor”.

În ediția din 25 decembrie a emisiunii Sub semnul întrebării, a fost prezentat un interviu cu Dan Puric, în care acesta afirma că România este condusă de „un stat mafiotic”.

Ulterior, în ședința din 6 februarie, CNA a decis să pună sub aceeași amendă și două ediții ale emisiunii Ring TV despre cazul Elodia.

Consiliul Național al Audiovizualului și-a întemeiat sancțiunea pe următoarele articole din Codul audiovizualului:

40(3) Moderatorii programelor au obligaţia să nu folosească şi să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă.

ART. 66
(1) În programele de ştiri şi dezbateri informarea în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială sau culturală, trebuie să respecte următoarele principii:
a) asigurarea imparţialităţii, echilibrului şi favorizarea liberei formări a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică;

Sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on February 24, 2014 by and tagged , , , , .
%d bloggers like this: