Unicredit Consumer Financing, Vel Pitar si reteaua de sanatate Regina Maria sunt acuzate de APC-Romania (Asociatia pentru Protectia Consumatorilor in Romania) pentru practici si omisiuni inselatoare care au rolul de a manipula potentialii clienti, potrivit unui comunicat Nomenius, firma care intermediaza inregistrarea marcilor si brevetelor de inventii.
Astfel, Elena Grecu, consilier in proprietate intelectuala si specialist in legi care reglementeaza publicitatea, spune ca practicile comerciale incorecte in mesaje publicitate pot fi semnalate la magazinele care au lichidari de stocuri ce prezinta o perioada limita, insa aceasta perioada limita nu este respectata.
Mesaje ca “numai produsele sau (dupa caz) serviciile noastre iti ofera siguranta familiei tale” aparute zilnic la TV sau chiar pe panouri publicitare afisate stradal sunt un exemplu concret de practica comerciala incorecta, sustine Elena Grecu.
UniCredit Consumer Financing IFN S.A. a trecut pe lista companiilor acuzate de practice comerciale incorecte pentru un pliant publicitar al creditului Mr. Turbo, unde exemplul de cost prezentat era umbrit de o bulina colorata, ceea ce facea destul de dificil de vizualizat si de citit de catre consumator a informatiilor necesare standard.
Astfel, reprezentantii institutiei au anuntat ca retrag pliantele din circulatie, potrivit site-ului www.anp-romania.ro. „Dorim sa va comunicam faptul ca, din verificarile noastre interne, pliantul de prezentare al creditului Mr.Turbo distribuit in hypermarket-urile CORA prezinta intr-adevar, din eroare, o bulina transparenta suprapusa partial exemplului respectiv, astfel incat am intreprins imediat masurile necesare pentru retragerea din circulatie a acestor pliante”, a precizat Razvan Antonescu, Manager Servicii Generale, Reclamatii si Managementul Calitatii la UniCredit Consumer Financing.
In cazul Vel Pitar este vorba de mesajul “Cea mai buna paine a Bucurestilor de ieri si de azi” folosit pe ambalaje. “Aceste tipuri de mesaje trebuie sa fie insotite de studii si sondaje efectuate de catre producator care sa ateste cele afirmate in slogan”, sustine Elena Grecu, specialist in legi de reglementare publicitara.