THEMEDIATHOR

UniCredit, Vel Pitar si Regina Maria, acuzate că manipulează consumatorii prin mesaje publicitare

Unicredit Consumer Financing, Vel Pitar si reteaua de sanatate Regina Maria sunt acuzate de APC-Romania (Asociatia pentru Protectia Consumatorilor in Romania) pentru practici si omisiuni inselatoare care au rolul de a manipula potentialii clienti, potrivit unui comunicat Nomenius, firma care intermediaza inregistrarea marcilor si brevetelor de inventii.
office-lobby-1024x827

Astfel, Elena Grecu, consilier in proprietate intelectuala si specialist in legi care reglementeaza publicitatea, spune ca practicile comerciale incorecte in mesaje publicitate pot fi semnalate la magazinele care au lichidari de stocuri ce prezinta o perioada limita, insa aceasta perioada limita nu este respectata.

Mesaje ca “numai produsele sau (dupa caz) serviciile noastre iti ofera siguranta familiei tale” aparute zilnic la TV sau chiar pe panouri publicitare afisate stradal sunt un exemplu concret de practica comerciala incorecta, sustine Elena Grecu.

Cum sunt manipulati consumatorii

UniCredit Consumer Financing IFN S.A. a trecut pe lista companiilor acuzate de practice comerciale incorecte pentru un pliant publicitar al creditului Mr. Turbo, unde exemplul de cost prezentat era umbrit de o bulina colorata, ceea ce facea destul de dificil de vizualizat si de citit de catre consumator a informatiilor necesare standard.

Astfel, reprezentantii institutiei au anuntat ca retrag pliantele din circulatie, potrivit site-ului www.anp-romania.ro. „Dorim sa va comunicam faptul ca, din verificarile noastre interne, pliantul de prezentare al creditului Mr.Turbo distribuit in hypermarket-urile CORA prezinta intr-adevar, din eroare, o bulina transparenta suprapusa partial exemplului respectiv, astfel incat am intreprins imediat masurile necesare pentru retragerea din circulatie a acestor pliante”, a precizat Razvan Antonescu, Manager Servicii Generale, Reclamatii si Managementul Calitatii la UniCredit Consumer Financing.

In cazul Vel Pitar este vorba de mesajul “Cea mai buna paine a Bucurestilor de ieri si de azi” folosit pe ambalaje. “Aceste tipuri de mesaje trebuie sa fie insotite de studii si sondaje efectuate de catre producator care sa ateste cele afirmate in slogan”, sustine Elena Grecu, specialist in legi de reglementare publicitara.

Sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on February 13, 2014 by and tagged , , , , .
%d bloggers like this: