THEMEDIATHOR

Forbes: Ianuarie a ridicat audiențele televiziunilor de știri

Cele patru televiziuni de știri cuprinse în sondajele de audiență – Antena 3, România TV, B1 TV și Realitatea TV – au avut o cotă de piață cumulată în luna ianuarie de 15,72% la nivel urban (all day), cu 1,95 puncte procentuale mai mare decât în decembrie 2013. Cele mai mari creșteri de audiență de pe nișa știrilor le-au obținut Antena 3 și România TV.

 Forbes

De obicei, ianuarie este luna cu cel mai mare consum de televiziune din timpul anului. Pentru că sărbătorile de iarnă (decembrie) au trecut și pentru că ninsorile și viscolele și-au intrat în drepturi, românii au mai mult timp pentru a urmări programele TV. Cele patru televiziuni de știri au profitat de sezonul rece și audiențele lor au crescut… natural.

Antena 3 a beneficiat de cele mai mari creșteri de pe nișa știrilor. Astfel, la nivel național, Antena 3 a avut o audiență medie de 330.000 de telespectatori pe minut (all day), cu 68.000 mai mult decât în decembrie 2013. În mediul urban, televiziunea a înregistrat un câștig de 34.000 de orășeni, ajungând la o medie de 207.000 de persoane pe minut (all day).

De remarcat că Antena 3 este a treia televiziune în urban, după Pro TV și Antena 1, și a patra la nivel național. Mai trebuie spus că audiența națională a Antenei 3 a depășit pragul de 300.000 de telespectatori. În urmă cu un an (ianuarie 2013), canalul de știri al grupului Intact avea o audiență medie națională de 298.000 de telespectatori pe minut.

Și audiența România TV a crescut în luna abia încheiată: cu 38.000 de persoane la nivel național și cu 21.000 în urban. Ratingul mediu la România TV a ajuns la 216.000 de telespectatori pe minut (național), respectiv 111.000 (urban), conform măsurătorilor Kantar Media, realizate sub egida ARMA.

România TV a urcat în topul general al audienței în urban și național, fiind a cincea televiziune, înaintea Prima TV, TVR 1, Acasă TV și Național TV.

În ianuarie 2013, România TV avea o audiență medie de 194.000 de telespectatori pe minut, așadar audiența sa în intervalul de un an este mai mare cu 22.000 de persoane.

B1 TV a obținut o medie de 135.000 pe național (creștere de 26.000), respectiv 79.000 în urban (creștere de 14.000). Ocupă locul 10 în topul audienței generale la nivel urban. Față de ianuarie 2013, B1 TV a câștigat 7.000 de români la nivel național.

Realitatea TV a început anul 2014 cu o audiență lunară medie de 118.000 de telespectatori pe minut (național) și 58.000 (urban). Câștigurile Realității au fost relativ mici: 17.000 pe național și 8.000 în urban.

Sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on February 6, 2014 by and tagged , , , , , .
%d bloggers like this: