THEMEDIATHOR

O reclamă la Savoria, pâinea familiei Voiculescu, interzisă de CNA

Spotul publicitar la Savoria – Pâinea copiilor a fost interzis astăzi de CNA. Consiliul a considerat că acest spot nu respectă principiul informării corecte.Membrii CNA au votat în ședința de astăzi  intrarea în legalitate a spotului Savoria – pâinea copiilor, ceea ce echivalează cu interzicerea lui de la difuzare.

Screen-Shot-2014-01-28-at-6.00.45-PM

Pe de altă parte, Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) a constat că această reclamă încalcă prevederile Codului de practică în publicitate.

Pâinea Savoria este produsă de o fabrică deținută de surorile Camelia și Corina Voiculescu.

Comitetul Etic al RAC s-a referit, printre altele, la un articol care vorbește despre publicitatea înșelătoare.

Spotul Savoria – Pâinea copiilor a fost difuzat de posturile Antena 1, Euforia, GSP Tv, Antena 3, Antena Stars, în perioada 15 decembrie 2013- 2 ianuarie 2014, potrivit unei monitorizări a CNA.

Ce spune spotul Savoria interzis de CNA?

Voce de copil din off:

“Dragi prieteni, vă recomandăm pâinea pentru copii de la Savoria, e delicioasă, iar mama spune că e şi super sănătoasă. Conţine o grămadă de minerale şi vitamine.”

ILUSTRAREA SPOTULUI.

Pe ecran, dintr-o felie de pâine încep să se desprindă diverse figurine ( animale sălbatice, un fluture, un copac). Alături de figurinele din pâine, apar simbolurile unor vitamine şi minerale, iar în partea stângă a ecranului, o pâine pe ambalajul căreia se poate citi: “Savoria. Pâinea copiilor”.

“Creşte sănătos”, spune sloganul reclamei pentu Savoria – pâinea copiilor.

Un alt mesaj care se aude din off este următorul: “Conform studiului Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România realizat în luna august, fabrica Savoria este singura din România care produce doar pâine fără E-uri“.

În acelaşi timp pe ecran este afișat textul: “Conform studiului A.N.P.C.P.P.S. realizat în luna august, fabrica Savoria este singura din România care produce doar pâine fără E-uri“.

Ce prevederi din legislația audiovizualului a încălcat acest spot?

CNA a decis intrarea în legalitate a spotului “Savoria. Pâinea copiilor” în baza articolului 93 din Codul audiovizualului.

“Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale” (ART. 93 din Codul audiovizualului).

Sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on January 29, 2014 by and tagged , , , .
%d bloggers like this: