THEMEDIATHOR

Care sunt sloganurile utilizate cel mai des în social media în ultimele 3 luni

Sloganul „Prea bun, prea ca la țară” este cel mai des utilizat în conversațiile inițiate în ultimele 3 luni de zile de utilizatori în social media, fiind urmat de „Prietenii știu de ce” și „Viitorul sună bine”. Dacă sloganul clasat pe prima poziție a topului realizat de ZURF se regăsește în 384 de mențiuni aparținând consumatorilor, cel care ocupă a doua poziție este prezent în 338 de conversații inițiate pe principalele platforme de comunicare, în timp ce sloganul de pe locul al treilea este menționat de 308 ori.

Care sunt sloganurile utilizate cel mai des în social media în ultimele 3 luni

Aceasta analiza a fost realizată cu ajutorul ZURF, instrument deținut de Exact Cercetare & Consultanță, ce  monitorizează conversațiile din mediul online în timp real, oferind în același timp și un istoric al acestora. ZURF contribuie astfel atât la descoperirea trendurilor de comunicare din diferitele platforme (FacebookTwitterYoutube, forumuri, bloguri, site-uri și site-uri de știri), cât și la măsurarea impactului pe care inițiativele brandurilor le au în mediul online (concursuri, promoții, campanii, aplicații, acțiuni de donații etc).

Din totalul de 384 de mențiuni înregistrate în social media de sloganul cel mai des utilizat de consumatori – „Prea bun, prea ca la țară”, 305 dintre acestea sunt reprezentate de mesaje /comentarii postate pe Facebook. Important de subliniat este faptul că peste 68 % din total mesaje au fost postate de useri de sex masculin, deși sloganul aparține unui produs alimentar ce are ca target principal populația de gen feminin. Sloganul nu este utilizat întotdeuna sub forma sa inițială, aceasta modificându-se în funcție de mesajul userilor. Astfel, când este utilizat în comentarii pozitive, în care sunt apreciate piese muzicale, mașini, rețete culinare etc, sensul sloganului este păstrat, regăsind însă și alte formulări, în funcție de context, precum: „Prea tare, prea ca la țară”, „Prea draguț, prea ca la țară”, „Prea fain, prea ca la țară”. În cazul mențiunilor cu sens negativ, ce vizează spre exemplu comentarii cu privire la intervenții ale trupelor speciale, reduceri de preț ori zone aglomerate, sensul inițial al sloganului este alterat, acesta fiind utilizat în formulari de tipul:„Prea brutal, prea ca la țară”, „Prea comercial, prea ca la țară”, „Prea mulți, prea ca la țară”. În concluzie, în funcție de tipul de mesaj pe care userul l-a transmis, expresia „ca la țară” din sloganul Covalact poate avea atât conotație pozitivă, fiind menținut mesajul brandului, cât și negativă. În această a doua situație, „la țară” nu mai reprezintă locul idilic plin de semnificații euforizante, ci se transformă într-un spațiu nedorit, cu care userii nu vor să se asocieze.

„Viitorul sună bine”, slogan lansat în 1999, este utilizat în prezent mai ales de către bărbați în mediul online, într-un  procent de 63 %. Ca și în cazul celor 2 sloganuri clasate pe primele 2 poziții ale topului, principala platformă de comunicare în care se regăsește sloganul Connex este reprezentată de Facebook, cu peste 200 de mesaje (dintr-un total de 308 prezente pe toate platformele de comunicare). În acest caz, sloganul este utilizat numai în context pozitiv, făcând referire la evenimentele importante de pe agenda zilnică, competiții sportive, afirmații cu privire la job etc.

Într-un univers al creativității, atenția consumatorilor și userilor se focalizează asupra mesajelor puternice și clare, generând în mod automat și involuntar formulări ce vizează relaționarea atât în lumea reală, cât și în cea virtuală. Este foarte posibil ca sloganurile evocatoare să devină noi modele de discurs, utilizate în cele mai diverse tipuri de interacțiuni, atât în mediul online, cât și în offline, se arata in aceasta analiza.

(Sursa)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on January 24, 2014 by and tagged , , .
%d bloggers like this: